torsdag 5 april 2012

iPhone 5 redan i juni

timthumb.php.jpg
 Ingen vet när iPhone 5 släpps. Eller ”nya” iPhone som den lär heta XD. Inte du, inte jag, men uppenbarligen en personalansvarig för Foxconn. Det är ett TV-program vid namn ”World Business Satellite” som har snappat upp det nya ryktet. WBS sände igår ett program från Foxconn (som tillverkar iPhone, iPad och andra produkter). I ett av inslagen talade en kvinna med en personalansvarig på företaget. Kvinnan frågade hur många personer de kan tänkas anställa vid nästa anställning. Svaret hon fick snappades snabbt upp av de flesta teknikbloggar. Här är konversationen:
- ”We’re looking for 18,000 employees…for the fifth-generation phone,”
- ”Is that because demand is high for the ‘iPhone 5?’” frågade kvinnan.
- ”That’s right. It will come out in June.”
Spännande ;). Men håll inte andan för länge. Frågar du mig är det här inte troligt. Om Apple tänker börja sälja iPhone 5 redan i Juni måste produktionen redan vara igång. Vilket den med största sannolikhet inte är eftersom att vi då skulle ha hört någonting om det. Men vem vet egentligen. Jag kan ha fel och kanske hoppas jag lite på att jag också kommer att ha det XD. To Be Continued

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar